close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

באילו מקרים כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות?

מערכת שורשיב ניסן, תשעח28/03/2018

אנשים חושבים בטעות שתהליך בירור וקבלת משכנתא הוא תהליך שהם יכולים לבצע באופן עצמאי ללא עזרה מקצועית חיצונית

תגיות:
אנשים חושבים בטעות שתהליך בירור וקבלת משכנתא הוא תהליך שהם יכולים לבצע באופן עצמאי ללא עזרה מקצועית חיצונית. אנשים אלה עלולים לגלות בדרך הקשה שהם טועים, שכן מדובר באחד התחומים שממש חובה בהם סיוע צמוד של איש מקצוע שבקיא בתחום.

מה החשיבות של תהליך המשכנתא?
המשכנתא היא הלוואה שמעמיד הבנק לטובת לווה אך ורק לצורך רכישת דירה. ההלוואה יכולה לעמוד על סכומים בגבהים שונים אך ברוב המקרים בכל מקרה יהיה מדובר בסכום כסף גבוה מאד שגם הבנק יגן על עצמו מפני היעדר תשלומי ההחזר. מכאן – שיש לו מעט גופים או גורמים שלוקחים חלק בתהליך לקיחת המשכנתא – בנקים, גופים פיננסיים, חברות ביטוח ועורכי דין. מכיוון שהאזרח הממוצע לא יכול באמת להיות בקיא בכל התחומים באופן מספק ומעמיק – עליו לשכור את השירותים של איש מקצוע שכן יהיה בקיא ומנוסה.

באילו מקרים כדאי במיוחד להיעזר בשירותיו של יועץ מקצועי:
• כאשר הלקוח חש שאינו בקיא מספיק בנושאים המדוברים והוא מעדיף שיהיה מי שיספק לו את הפרשנות והמידע הדרושים.
• במקרים שבהם לא מדובר על תהליך רגיל אלא על לקיחת משכנתא שנייה, שינויים שחלו בתקפה האחרונה על ידי רשויות המיסים במדינה או שאחד הקריטריונים הקשורים למי שלווה את הכסף לא מתקיים במלואו.
• כאשר הלקוח חש שאין מי שיגן על האינטרסים שלו והמשמעות של זה תהיה תשלום של סכומי כסף גדולים ללא סיבה או הצדקה.
• לעיתים יועץ המשכנתאות יכול דווקא להניא אדם מלהתחיל את תהליך המשכנתא וזה יהיה הייעוץ המקצועי שאותו אדם יקבל.
• מחשבונים – יועץ משכנתאות מוסמך ומנוסה יידע לעשות שימוש במחשבוני משכנתא או ריביות על מנת להמחיש ללקוח את ההשפעה לאורך הזמן של בחירה במסלול זה או אחר.
• הלקוח יקבל יחס שונה מאנשי המקצוע שהוא נפגש איתם כאשר ילווה אותו יועץ מקצועי, שמכיר את התהליכים ואת המושגים ואי אפשר יהיה לבלבל אותו עם מונחים שלא ישרתו את האינטרסים שלו.
• כאשר יש צורך בהתאמה אישית מושלמת של תמהיל המשכנתא לכל לקוח ולקוח באופן נפרד על פי הנתונים האישיים שלו.
מה ירוויח הלקוח מיועץ המשכנתא?
כאמור – אם כל אדם מתייעץ עם מי שבקיא בתחום זה או אחר, שלו עצמו אין את הידע הדרוש על מנת לקבל החלטה או להבין דבר מה – על אחת כמה וכמה עליו לעשות זאת כאשר מדובר בנושא בעל משמעות של מאות אלפי שקלים והשפעה במשך עשרות שנים מחייו של זה שלוקח את המשכנתא. כל מי שמחליט להיכנס לעולם המשכנתאות ולקחת הלוואה על מנת לעבור לגור בדירה משלו חייב להבין שאי אפשר ללמוד את כל המושגים, המונחים והמשמעויות תוך פרק זמן קצר ושיש חשיבות עצומה לליווי צמוד של אי המקצוע.
איך בוחרים את היועץ המתאים ביותר?
כאשר מגיע הזמן לבחור יועץ משכנתאות מקצועי, מנוסה ומיומן, חשוב לשים לב לכמה פרמטרים שקשורים בו:
• בקיאות בעולם המשכנתאות – יתרון גדול מאד יכול להיות ליועץ שיש לו ניסיון בעבודה במחלקת המשכנתאות של סניפי בנקים שונים.
• תקשורת ויחסים בינאישיים מעולים – מכיוון שהידע אצלו – חייב היועץ להיות סבלני ונעים הליכות על מנת שיוכל בקלות להסביר ללקוחות שלו את ההשפעות של מונחים או מושגים שנאמרו להם על ידי בנקים או גופים אחרים ששותפים גם הם בתהליך.
• הבנה מעמיקה בנושאים היקפיים שקשורים לכלכלה ולמשכנתאות ועשויים להיות בעלי השפעה על המשכנתא שהלקוח שלו ייקח.
• אסרטיבי, לא מתפשר, כזה שידאג מעל לכל ללקוח שלו ולאינטרסים שלו ולא ייתן למי מהגופים הענקיים האחרים לרמוס את הלקוח ולנצל את התמימות או את חוסר הידע שלו.

איך מרגישים אחרי שבוחרים את יועץ המשכנתאות?
התחושה החזקה ביותר שתיווצר לאחר חתימת הסכם התקשרות עם יועץ משכנתאות היא הקלה גדולה. הלקוח יוכל לדעת שיש מי שדואג לו, שמדבר בשמו, שמחזיק בידע עצום ובלתי נדלה והכי חשוב – ידע שיש לו ערך עצום. הוא יוכל להיות רגוע שנציגי הבנק לא יעבדו עליו, שבחברת הביטוח לא ינסו למכור לו פוליסה שלא מתאימה לו ושמסלול המשכנתא שהוא יבחר יהיה זה שהכי מתאים לקריטריונים ולפרמטרים האישיים שלו.

המאמר נכתב ע"י – וידר ייעוץ משכנתאות
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה